Απάντηση ΔΕΗ σε ΕΣΕΕ: Ρυθμίστε τα χρέη και πληρώστε τις δόσεις έγκαιρα
“Από την 1η Απριλίου όλοι οι πελάτες μας, μεταξύ των οποίων και τα μέλη σας, έχουν τη δυνατότητα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να προσέλθουν και να διακανονίσουν τις οφειλές τους σε 36 δόσεις, χωρίς προκαταβολή” απαντά με επιστολή του ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης στην επιστολή του προέδρου της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη.
Παράλληλα αναφέρει ότι όσοι διακανονίζουν τις οφειλές τους, τηρούν το διακανονισμό και εξοφλούν κανονικά τους τρέχοντες λογαριασμούς, θα επωφελούνται και της έκπτωσης του 15%.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης με επιστολή προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ ζήτησε να μην κόβεται το ρεύμα στις επιχειρήσεις μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου που ισχύει η ρύθμιση των 36 δόσεων και, αν γίνεται διακοπή, με την επανασύνδεση να δίνεται το δικαίωμα στους επιχειρηματίες να εντάσσονται στην ρύθμιση αυτή, “χωρίς υπερβολικές προκαταβολές και διακανονισμούς δόσεων που δεν μπορούν να καταβάλλουν”.
Αναλυτικά η επιστολή -απάντηση:
Η ευαισθησία και το ενδιαφέρον της ΔΕΗ, τουλάχιστον με την παρούσα Διοίκησή της, για όλους τους πελάτες της, και βέβαια τις επιχειρήσεις – μέλη σας, είναι δεδομένη. Μάλιστα έχει εκφραστεί εμπράκτως με τα γνωστά συγκεκριμένα μέτρα διευκόλυνσης – ρύθμισης των συσσωρευμένων οφειλών σε 36 δόσεις χωρίς προκαταβολή, και την ανταμοιβή – επί τέλους και στη χώρα μας – της συνέπειας με την έκπτωση του 15%.
Αυτά έχουν τύχει της καθολικής σχεδόν αναγνώρισης, και από τους επιχειρηματίες των κλάδων σας, όπως φαίνεται και από τα χιλιάδες θετικά μηνύματα που δέχεται η Επιχείρησή μας καθημερινά. Άλλωστε και σεις έστω φειδωλά – ας μου επιτρέψετε να παρατηρήσω – το αναγνωρίζετε στο τέλος της επιστολής σας.
Προσωπικά θα περίμενα από την ΕΣΕΕ, αμέσως μετά την εξαγγελία των μέτρων να είχε εκφράσει την ικανοποίησή της και να είχε παροτρύνει τα μέλη της να σπεύσουν να επωφεληθούν και να τακτοποιηθούν έναντι της ΔΕΗ.
Σε ότι αφορά στα συγκεκριμένα θέματα που διαλαμβάνονται στην επιστολή σας, η πραγματικότητα έχει ως εξής :
1. Από την 1η Απριλίου όλοι οι πελάτες μας, μεταξύ των οποίων και τα μέλη σας, έχουν τη δυνατότητα μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να προσέλθουν και να διακανονίσουν τις οφειλές τους σε 36 δόσεις, χωρίς προκαταβολή.
Εξαιρούνται μόνο όσοι έχουν επιδείξει ακραία αντισυμβατική συμπεριφορά, πέραν των ορίων της νομιμότητας (π.χ. “ρευματοκλοπή”)
Μάλιστα , όσοι διακανονίζουν τις οφειλές τους, τηρούν το διακανονισμό και εξοφλούν κανονικά τους τρέχοντες λογαριασμούς, θα επωφελούνται και της έκπτωσης του 15%, την οποία η ΔΕΗ χορηγεί σε όσους έχουν φροντίσει και δεν έχουν καμία οφειλή.
Σ ́αυτή τη ρύθμιση έχουν ήδη ανταποκριθεί 350.000 πελάτες μας έχοντας διακανονίσει οφειλές της τάξης του 1 δις ευρώ.
2. Βεβαίως η Επιχείρηση, πέραν των διευκολύνσεων, οφείλει εκ παραλλήλου να αναζητά τα οφειλόμενα σ’ αυτή με κάθε διαθέσιμο νόμιμο μέσο. Ειδικότερα στο μέσο της αποκοπής του ηλεκτρικού ρεύματος αναγκάζεται να καταφύγει αφού προηγουμένως στο πλαίσιο της κοινωνικής της ευαισθησίας εξαντλήσει κάθε περιθώριο συνεννόησης και ο πελάτης δεν έχει ανταποκριθεί.
Είναι προφανές ότι σ αυτές τις περιπτώσεις η ευθύνη βαρύνει τους ίδιους και σε καμμία περίπτωση τη ΔΕΗ. Παρά ταύτα, και σ ́αυτές τις περιπτώσεις η Επιχείρηση προβαίνει σε διακανονισμό της οφειλής (βεβαίως όχι στον ευνοϊκότερο) και μάλιστα τους προσφέρει και την έκπτωση του 15% εφόσον, στο εξής θα είναι συνεπείς.
Υπογραμμίζεται ακόμη ότι ειδικές περιπτώσεις, για τις οποίες υπάρχει η αναγκαία τεκμηρίωση (π.χ. περιπτώσεις ασθένειας, ή πλήρους οικονομικής δυσπραγίας), εξετάζονται εξαντλητικά από τις υπηρεσίες της ΔΕΗ, με κόστος όπως αντιλαμβάνεστε ως επιχειρηματίες, και γίνεται ειδική – ευνοϊκότερη αντιμετώπιση.
Αξιότιμοι Κύριοι,
Κατόπιν των ανωτέρω είναι προφανές ότι αιτιάσεις όπως “με τις αποκοπές και τις προκαταβολές αναιρείται η ευνοϊκή ρύθμιση για το διακανονισμό των οφειλών” δεν εδράζονται στην πραγματικότητα. Εξίσου αβάσιμοι είναι και ισχυρισμοί ότι “από τις αποκοπές και τις προκαταβολές οδηγούνται επιχειρήσεις στο κλείσιμο”.!!!
Θα εφιστούσα μάλιστα την προσοχή σας στα στοιχεία που έχουμε κατά καιρούς δημοσιοποιήσει : πρωταθλητές στην ασυνέπεια είναι οι πελάτες (και μέλη σας) στις πιο εύρωστες οικονομικά περιοχές σε αντίθεση με τις πιο αδύναμες οικονομικά περιοχές, όπου οι πελάτες μας (και τα μέλη σας) είναι πρωταθλητές της συνέπειας.
Η ΔΕΗ, αν και εκτεθειμένη σε σκληρό ανταγωνισμό, συχνά αθέμιτο, αν αναλογιστεί κανείς τα επερχόμενα, παραμένει μια επιχείρηση που στηρίζει την κοινωνία και την οικονομία με έμβλημά της το σύνθημα “πάντα δίπλα σας στον καθημερινό σας αγώνα”. Κανείς άλλος δεν προβαίνει σ ́αυτές τις διευκολύνσεις. Μάλιστα θα το κάνει ακόμη περισσότερο, όσο η ασυνέπεια περιορίζεται και απομονώνεται.
Δεν παραλείπω να προσθέσω, ότι κάθε ευρώ που εισπράττεται από τη ΔΕΗ, διοχετεύεται στην πραγματική οικονομία, και στα μέλη σας. Κάθε ευρώ που στερείται, αφαιρείται από την πραγματική οικονομία σε όφελος μόνο εκείνων που της το στερούν.
Σας διαβεβαιώ, πιστεύοντας ότι και σεις, όπως κα τα μέλη σας, το επιθυμείτε, ότι αυτή η Επιχείρηση, η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας και στυλοβάτης της οικονομίας σε ό,τι αφορά στην παρούσα διοίκησή της , δεν θα επιτραπεί να οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο.
Σ ́ αυτή την προσπάθεια η συμβολή και της ΕΣΕΕ θα είναι πολύτιμη.
Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.
Εμμανουήλ Μ. Παναγιωτάκης
Πηγή: www.capital.gr